Een nieuwe maand een nieuw verhaal? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Broek - WaarBenJij.nu Een nieuwe maand een nieuw verhaal? - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Broek - WaarBenJij.nu

Een nieuwe maand een nieuw verhaal?

Door: Lars

Blijf op de hoogte en volg Lars

12 Maart 2010 | Curaçao, Willemstad

Groeten uit het mooi zonovergoten midden in de zee gelegen eilandje Curacao. Het doet me deugd elke dag het weerbericht op de radio te horen en dan te vernemen dat het weer sneeuwt of regent en lekker vriest!! Kleine dingetjes zoals dat maken het verblijf hier nog aangenamer. Dr is weer een hoop gebeurd deze week dus ik weet niet of ik alles wel kan vertellen...en of het chronologisch zal zijn. Tevens zal ik in een iets mindere frequentie verhaaltjes typen of er moet echt iets spectaculairs gebeurd zijn.

De afgelopen 3 weken:

2 huisgenootjes zijn weer naar huis (Ellen en joyce) twee gezellige meiden die toevallig uit Raamsdonkveer!!! komen. Maar in ruil voor hun kregen we weer 2 meiden terug! Plus dat Ton en ik weer onze 3persoonskamer voor ons 2en hebben! Hebben we ten minste weer wat meer ruimte.

In het weekend stonden een aantal dingen op de planning: Zonnen/volleyballen en een strandfeestje. Dit strandfeestje werdt georganiseerd door wereldstage, dat is een bureau dat je in kan schakelen om je stage en/of verblijf in het buitenland te regelen. Natuurlijk heb ik dit niet gedaan want het kost je bakken met geld. Maar goed... ze geven dus ook nog feestjes. Dit feestje wsa op Port marie 1 van de bekendere strandjes op Curacao. Drank was goedkoop dus het werdt al snel gezellig. Het enige nadeel was dat het wel een eindje rijden is (40min ofzo) Hierdoor was het ook redelijk snel afgelopen namelijk al om 10 uur!! De volgende dag natuurlijk lekker op het strand liggen en weer de bruine kleur terug te zien krijgen. Aangezien ik alleen in het weekend de zon zie lijkt het wel alsof ik na het weekend steeds witter wordt.... Gelukkig zijn Danny en Ton actieve mensen en kunnen we volleyballen en tennissen want ik kan absoluut niet stil op het strand liggen. Toen was het weekend weer voorbij en begon een week vol met stage werkzaamheden... niet heel boeiend om te vermelden. Het weekend was weer aangebroken!!! Je leeft hier bijna elke week naar het weekend toe hahah. Dit keer stond er een feest in VillaMaria opde planning. Hier zou een bekende DJ met de naam Real el Canario draaien. Nou wij er dus met de hele groep heen, en ook al was het buiten ze hadden het overdekt met een gigantische tent waardoor het na een tijdje wel pittig warm werdt!! De volgende dag waren we weer op het strand te vinden (Beetje eentonig aan het worden? Ik kan er anders heel goed aan wennen hoor )

Begin van deze week hadden we (Ik, Ton en koen) om de booschappen voor de hele week in 1 keer te halen (Koen eet meestal bij ons thuis) En dr stonden alleen maar gezonde dingen op het menu!! Naja behalve zondag want toen aten we hamburgers Maar er zaten dus gerechten bij zoals : Nasi, gekookte aardappels met runderworst en worteltjes, macaroni, schnitzel met aardappels en boontjes ETC. En af en toe ff afhalen bij de chinees (bami enzo, kost geen drol hier!! vor 4 euro heb je een grote portie) Maar goed... ik dwaal af. Woensdag kwam koen me ophalen met de auto wilt ie wegrijden en had ie blijkbaar niet goed gekeken want onze neus schaafde over de zijkant van een zilvergrijze (zag er best nieuw uit) auto. De dag begon al goed!! Nou wij dus wachten tot er een soort verzekeringsmannetjes langs kwam. Die kwam na 30 min wachten eindelijk aan... ging hij foto's van de schades maken etc. Natuurlijk waren wij schuldig omdat koen niet goed gekeken had... dus ja.. Hij kwam in een busje en dat busje was gewoon een volwaardig kantoor!!! Met een bankstel een bureau dikke airco erin. Pc met scanner en printer en meerdere stopcontacten! Naja Koen en de mevrouw van de andere auto moesten even een verklaring afleggen en toen konden we weer gaan. Wij hadden een kappot knipperlicht, kapotte zijspiegel en een klein deukje in het zijpaneel die ik er voor een groot gedeelte alweer uitgedrukt hebt. We moesten de volgende dag naar het verzekeringsbureau (we zijn natuurlijk wel goed verzekerd ) Dus we kwamen weg met een eigen risco van 150 gulden (zeg 70 euro oftewel 30euro pp) dus dat viel nog wel mee.... alleen nog een nieuwe spiegel en knipperlicht zien te vinden... maar dat is iets voor volgende week.

Dit weekend staat er niet heel veel op de planning. Ik ga Zaterdag wakeboarden met een paar huisgenoten op het spaanse water. En zondag zal ik wel weer op het strand te vinden zijn. Een vriendin (Lindy) van me kwam ook vandaag (vrijdag) aan dus misschien dat ik die ook nog ff zie dit weekend. Ik denk dat jullie nu wel genoeg te lezen hebben, ik zal proberen nog wat fotos hier te uploaden maar dat werkt niet altijd even soepeltjes... op mn hyves staan nog wel wat meer fotos maar ik ga kijken of ik het niet op een andere manier kan uploaden.

Bon (goed) weekend, Ayo!

Lars

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Lars

Actief sinds 13 April 2009
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 17171

Voorgaande reizen:

01 December 2012 - 01 September 2013

Piloting in Phoenix

29 Januari 2010 - 05 Juli 2010

Stage Curacao

08 Juli 2009 - 29 Juli 2009

USA roadtrip 2009

Landen bezocht: