Alweer bijna een maand hier! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Broek - WaarBenJij.nu Alweer bijna een maand hier! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Broek - WaarBenJij.nu

Alweer bijna een maand hier!

Door: Lars

Blijf op de hoogte en volg Lars

23 Februari 2010 | Curaçao, Willemstad

Nou daar zitten we weer Op stage gaat alles goed dus daar heb ik deze keer weinig over te vertellen. Van het weekend zijn we weer flink naar het strand geweest om een toch nog een beetje kleur te krijgen. Zaterdag hebben we uitgerust op Mambo beach, het strand dat zon 4 minuten rijden van ons af ligt. Zondag zijn we er op uitgeweest en heb ik ons (Danny, Ton, Koen en ikzelf) naar Westpunt geraced. Het rijden hier is best mooi, rechts heeft geen voorrang en je mag links EN rechts inhalen . Snelheids limieten kennen ze ook niet echt en verkeerspolitie is er eigenlijk niet te zien. Maar goed.. we reden dus naar west punt met het idee om de berg te gaan beklimmen. Deze berg, genaamd de christoffel berg, bleek nog een redelijke klim te zijn maar uiteindelijk was het het waard (zie fotos). De weg ernaar toe leek op een soort off road rally met kleine krappe bochten en redelijk steile hellingen. Natuurlijk was dit voor onze auto geen probleem ook al liet ik de banden zo nu en dan even flink slippen. Toen we van de berg af kwamen hadden we enorme honger dus wij op zoek naar eten. Nu bleek de grote knip (1 van de mooiste stranden van curacao) in de buurt te liggen. Dus wij daarheen... WAS ER GEEN ETEN... nou mooi is dat... Wij toch nog even snel wat fotos maken en ton, ik en koen gingen nog even snorkelen (wat best tegen viel daar) en toen snel weer in de auto op zoek naar een restaurantje. Vlakbij een ander strand (Playa nog iets) hadden we dan eindelijk iets gevonden. Snel even een burger besteld en opgegeten en daar nog even in de schaduw lopen lullen en genieten van het uitzicht terwijl koen nog even probeerde te snorkelen. Het begon alweer laat te worden (4/5 uur ofzo) dus wij gingen maar richting huis. De weg was zo slecht op de terug weg dat de auto steeds neiging had om uit te breken doordat gaten in de weg gevuld waren met asfalt waarin nogal een hoog gehalte olie zat.... (Wie bedenkt nou zoiets...olie in het asfalt...) En gezien de temperatuur was dat dus redelijk gesmolten. Maar we hebben het overleefd en waren op tijd weer thuis zodat ton en ik nog even een VARKENS hamlapje konden bereiden en opsmullen.

Fotos volgen nog!! Internet is nou niet echt super hier.

Tot volgende week!!

Groetjes,