Dag 11: MAMMOTH LAKES - LONE PINE - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Lars Broek - WaarBenJij.nu Dag 11: MAMMOTH LAKES - LONE PINE - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Lars Broek - WaarBenJij.nu

Dag 11: MAMMOTH LAKES - LONE PINE

Door: Jan-Willem

Blijf op de hoogte en volg Lars

18 Juli 2009 | Verenigde Staten, Lone Pine

We hebben nog geen exact programma vaststaan voor deze dag. Het was de bedoeling om eventueel terug te gaan naar het Yosemite Park, maar gezien we dan weer een behoorlijk deel van het park moeten doorrijden... en weer terugrijden. Gezien het meer dan zeven uur rijden zou zijn naar Las Vegas, hebben we deze route in tweëen gesplitst en rijden we door tot aan Lone Pine, waardoor er nog zo'n vijf uur voor morgen overblijft.

In Mammoth Lakes doen we een supermarkt aan, waar we water en cola inslaan voor Death Valley, gezien er extreme temperaturen voorspeld worden. We rijden iets naar het noorden om wat van Lake Mono te zien. Echt onder de indruk zijn we niet, maar we maken een rondje bij het informatie centrum (vlakbij Lee Vining) en lopen de tentoonstelling even door. Als we vervolgens weer richting het zuiden rijden is het al rond het middaguur en eten we een broodje bij de Subway in Mammoth Lakes.

Onderweg naar Lone Pine rijden we door Sierra Nevada, een gebied met uitgestrekte vlaktes, afgeschermd met bergketens aan beide kanten. Als we net voorbij Bishop zijn, zien we in de verte een aantal flinke onweersbuien naderen. We zien de bliksem een flink aantal keren inslaan in de verte. Een erg mooi gezicht! Het op de foto krijgen ervan was er lastig, maar Niels heeft er een filmpje van gemaakt.

Als we eenmaal in Lone Pine zijn, komt Jan-Willem erachter dat hij zijn telefoon mist. Na wat gebeld te hebben, blijkt het personeel van het motel (in Mammoth Lakes) deze gevonden te hebben. Hij besluit de telefoon te gaan halen, hetgeen in totaal zo'n 320 kilometer rijden is, wat hem uiteindelijk zo'n drieenhalf uur kost. Maar de telefoon is weer terecht!

Niels en Lars eten ondertussen een flinke steak bij een plaatselijk restaurant in Lone Pine, terwijl Jan-Willem nog maar broodje pakt bij de Subway. De steak blijkt zelfs voor de getrainde eter Niels een flinke kluif, maar de maaltijd bestaat uit een flinke salade, een gepofde aardappel en andere groente, waardoor ze uiteindelijk nog niet eens de helft van de steak opkrijgen! En dat voor nog geen 15 dollar per persoon!

Het motel in Lone Pine is een typisch amerikaans motelletje in de woestijn. De bedden zijn redelijk en we hebben zelfs een 25" flatscreen op de kamer! Helaas maakt de airco behoorlijk wat herrie, waardoor we deze telkens maar kort aanhebben. Met 41 graden maakt dat de kamertemperatuur helaas niet al te aangenaam, maar dit is dan ook de enige nacht in Lone Pine. Morgen rijden we door naar Las Vegas, door Death Valley, waar op dit moment temperaturen van 50+ graden voorspelt worden!