Dag 15: LAS VEGAS - ZION NATIONAL PARK - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Lars Broek - WaarBenJij.nu Dag 15: LAS VEGAS - ZION NATIONAL PARK - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Lars Broek - WaarBenJij.nu

Dag 15: LAS VEGAS - ZION NATIONAL PARK

Door: Jan-Willem

Blijf op de hoogte en volg Lars

22 Juli 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Na ons Vegas avontuur, verlaten we met Las Vegas ook de staat Nevada, waarna we na een kort stuk door Arizona de staat Utah binnenrijden. De rit naar het Zion National Park duurt ongeveer tweeenhalf uur, maar doordat we vrij laat wakker waren en uitcheckten, zijn we pas rond half drie bij het park. Onderweg maken we nog een stop bij Denny's, een typisch amerikaans restaurant vlak over de grens van Utah.

Al ruim voordat we bij het Zion National Park aankomen rijden we door een prachtig landschap van overwegend rode, afgesleten bergketens. Eenmaal bij het park aangekomen, parkeren we de auto en pakken we de bus die op verschillende punten in het park stopt. Vanwege het hoogseizoen mag je maar een beperkt stuk van het park per auto in, vandaar de overstap op de bus. Tijdens de rit stappen we een aantal malen uit, kijken wat rond, maken gebruik van wat 'Kodak momenten'.

Het park is net als Yosemite geweldig om te zien, de rode kliffen in combinatie met de groene natuur zijn heel mooi om te zien. Echter zijn we na een aantal slopende dagen nogal moe en na een paar uur te hebben rondgelopen en in de bus te hebben gezeten keren we terug naar de ingang. Zion is zeker een park dat je niet mag missen, maar spreken inmiddels uit ervaring als we zeggen dat wij (als niet al te extreme natuurfreaks) niet al te veel natuurparken op het programma zouden tijdens de reis.

Gezien het feit dat we voor vanacht nog geen hotel hebben geboekt, gaan we op zoek naar een motel/hotel in de buurt. We rijden wel eerst een flink stuk door, want de ervaring leert dat overnachting nogal duur zijn in de buurt van parken. Uiteindelijk komen we zo'n veertig kilometer verderop uit in Hurricane (Utah), waar we nog geen vijftig dollar een motel vinden. Spotgoedkoop! Zeker als je bedenkt dat er nog een koelkast, airco en een zwembad van 2 bij 3 bijzit. Niels weet echter het toilet vrij snel te verstoppen en ook de douche werkt niet helemaal lekker, waar door we alleen ijskoud water uit de kraan krijgen (als er al wat uitkomt).

's Avonds besluiten we dat, na Zion, we geen andere natuurparken meer aandoen, met uitzondering van de Grand Canyon. Dit betekent dus dat we morgen niet naar de Bryce Canyon zullen afreizen, maar dat we doorrijden naar de Grand Canyon, waar we de dag erop naartoe zullen gaan. De rit vanaf Hurricane naar Williams bestaat voornamelijk uit eenbaanswegen die alles behalve recht zijn en de rit zal waarschijnlijk zo'n zes uur in beslag nemen.