Daar is ie weer!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Broek - WaarBenJij.nu Daar is ie weer!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lars Broek - WaarBenJij.nu

Daar is ie weer!!

Door: Lars

Blijf op de hoogte en volg Lars

13 April 2010 | Curaçao, Willemstad

Jaaa hier is er weer één! Poeh hé wat is er allemaal gebeurd deze maand. Het is hier natuurlijk nog steeds lekker warm alhoewel het net wel 2 minuten lang!! Regende... naja misschien is de auto eens een keer schoon.

Eerste week was het natuurlijk zonnig weer, ben ik naar stage geweest, heb ik op het strand gelegen, heb ik goed gekookt etc dus daar hoeven jullie je niet zorgen over te maken. Ik zal even kort de events van de afgelopen weken afgaan. De eerste week zijn we en een ander studentenhuis met de Locobus gaan rond rijden door Willemstad/Curacao. Dit is een soort American schoolbus, natuurlijk helemaal gerestyled (lees: groene graffiti etc), die dus een pittige geluidsinstallatie aanboord had en dus best hard muziek draaide. Je kon dus bus al van verre horen aankomen want er zaten natuurlijk geen ramen in dat ding. Drinken/eten moest je wel zelf meenemen want dat zat er helaas niet bij. Na ongeveer een uurtje of 2 in de bus te hebben gezeten (Waar iedereen in kon staan behalve ik!! :@ btw) gingen we nog naar een bekende DJ die in Villa Maria ging draaien. DJ Roog was namelijk in Curacao en zou wel ff gaan draaien. Daar nog even geweest en toen was de avond weer voorbij. Rest van het weekend natuurlijk lekker op het strand gelegen etc...

De week daarna natuurlijk gewoon stage lopen, nu ben ik niet de hele dag bezig met mn opdracht maar heb ik ook kleine projectjes naast mn hoofddoel. Onder andere het magazijn aansturen tot verandering. Nu staan veel parts op rare locaties en is niets uniform. Dat ben ik dus samen met Remco aan het veranderen. Het weekend was weer redelijk standaard met de uitzondering dat op Zondag ik mee terug reed met Corina, een huisgenoot van me, we een lekke band kregen! Ik als man zijnde hielp dr maar even met de krik en het weer vastmaken van de band. Dit was al de 3 lekke band van dr in 1 week ofzo!!! Maar goed toch nog heel thuisgekomen dus alles ging goed .

De laatste week van mn huisgenoot Danny! Helaas ging Danny ons alweer verlaten. Maar ja... een maand hier alleen vakantie vieren is misschien ook teveel van het goede. Donderdag was ie ook nog eens jarig dus gingen we met zn alle naar Cinco. We waren met een paar goed op tijd dus Ton en ik en nog een paar andere kregen een VIP pasje!! Nu mag ik daar bewaakt parkeren en hoef ik geen 10 gulden entree te betalen! Das dus mooi meegenomen! Zondag afscheid genomen van Danny op het strand... weer een jongen minder Gelukkig komt een vriend van ton Morgen (dinsdag 6 april).

De een na laatste week voordat de meiden van voor/Groenlo weggaan! Voordat ze weggaan hielden we op maandag nog een mooie BBQ georganiseerd door onze huisbaas Joop. Dit was natuurlijk weer smullen geblazen want joop maakt er echt werk van! Er waren stukken kip, eigen gemaakte hamburgers, spareribs, satétjes en vast nog iets wat ik vergeten ben. Zaterdag was er weer een feestje in Villa Maria waar verscheidende bekende DJs wisselend optreden. Niet iedereen wou heen en dus gingen alleen Ik, Koen, (kleine) Suzan, (kapster) Suzan en Carmen. Was wel een geslaagd feestje behalve dat we carmen halverwege naar huis gebracht hebben omdat ze last van dr rug kreeg maja dat mocht de pret niet bederven.

De volgende week stond er eindelijk iets nieuws op de planning bij DAE. Er moest een motor vervangen worden van de ATR. Voor hun misschien een beetje saai en vervelend maar voor ons als stagiaires natuurlijk interessant! Zeker aangezien ik ze geholpen heb met het verzamelen van de benodigde materialen. Die week kwamen we een keer thuis en was het tijd voor Koen om eens geknipt te worden. Aangezien mn huisgenootje Suus(1 van de 3) kapster is is dit natuurlijk zeer handig. En ja hoor, Koen werd volledig gemillimeterd!! De volgende dag op stage schrok iedereen van Koens haar hahah! Die dag kwam ook de Fokker 100 weer terug uit een grote check in het buitenland. Ze hadden hem meteen even opnieuw geverfd en glimmen dat ie deed! Mooi om te zien hoe een vliegtuig er als nieuw uit kan zien... vergeleken met de ATRs dan... want die zijn meer zwart/bruin dan de kleur wit die ze horen te zijn. Aangezien het paasweekend eraan kwam en we vrijdag en maandag dus vrij waren kon ik weer eens donderdag mee uitgaan naar Cinco! Kon ik meteen mn mooie VIP pas uitproberen. En ja hoor, de grote poort ging meteen open en ik mocht voor de deur (en bewaakt) parkeren!! Tevens hoefde ik geen 10 gulden entree geld te betalen! Ideaal dus! Vrijdag hebben we dus de meiden van voor naar het vliegveld gebracht en sommige hadden toch nog moeite met het afscheid nemen! Maja we gaan dan ook redelijk hecht met elkaar om hier dus het schept wel een band. Teven moesten we even Alyssa afzetten want die mocht ff op vakantie naar Nederland voor een weekje!! Dat achter de rug te hebben ging het weekend natuurlijk gewoon weer door met de standaard dingen zoals Mambo beach, Bermuda en Wet en Wild! Het grappige was nu wel dat mn collega's van DAE er ook waren en mn stagebegeleider ook! Lachen geblazen dus! De dag erna was het paasavondeten we hadden afgesproken dat iedereen een klein gerechtje zou maken. Ik had hamrolletjes met romige kaas erin! Zo had iedereen wat gemaakt van Salades tot mini appelflapjes enzo. Het was een gezellige avond en niet te vergeten Corina's laatste avondmaal want ze gaat alweer naar huis! De volgende dag (dinsdag) en dus een nieuwe week. Ik was eerst gewoon naar stage geweest daarna snel naar huis om met Ton weer terug naar Hato te gaan want Ton's zn vriend Koen zou aankomen. Toevallig was Corina toen nog niet op het vliegtuig gestapt dus konden we die ook nog gedag zeggen en uitzwaaien op de bekende Hato trap. Toen Corina uit het zicht was verdwenen liepen ton en ik alvast naar de arrivals en tot onze verbazing kwam Koen er als eerste en alleen naar buiten gelopen! Hij had alleen maar een rugzak mee! Wat bleek... hij wist het adres niet van ons hier dus werd ie bij de immigratie niet afgestempeld en moest ie aan ons het adres vragen. Nou dat eenmaal geregeld konden we eindelijk naar huis. Even wat gegeten bij de Tropen, een goedkoop studentenrestaurantje, en toen lekker naar bed. De nieuwe mensen blijven binnen stromen nu! Er zijn er 4 nieuwe meiden bij en gister kwam een nieuwe jongen! Zondag zijn we dus wezen wakeboarden. Deze keer ging het nog veel beter dan de 1e keer! Ik kon gewoon minuten op dat bord blijven staan... todat de golven kwamen...dan ging dat bord zwaar op en neer.

Dit was het dan weer voor deze maand! Deze week komen de ouders van Koen en hij is nog jarig ook! Fotos volgen nog

Ayo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Lars

Actief sinds 13 April 2009
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 17087

Voorgaande reizen:

01 December 2012 - 01 September 2013

Piloting in Phoenix

29 Januari 2010 - 05 Juli 2010

Stage Curacao

08 Juli 2009 - 29 Juli 2009

USA roadtrip 2009

Landen bezocht: