Dag 6: LOS ANGELES - BIG SUR - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Lars Broek - WaarBenJij.nu Dag 6: LOS ANGELES - BIG SUR - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Lars Broek - WaarBenJij.nu

Dag 6: LOS ANGELES - BIG SUR

Blijf op de hoogte en volg Lars

13 Juli 2009 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag begint de roadtrip pas echt: Rond half 10 verlaten we het hotel en rijden in noordelijke richting over de Interstate 101. Voordat we de stad verlaten doen we nog even wat inkopen in de buurt. Na iets meer dan drie kwartier rijden zijn we de stad uit en we gooien net buiten LA de tank vol voor iets minder dan 3 dollar per gallon (wat neerkomt op ongeveer 56 eurocent per liter). We rijden door heuvelachtig landschap en onderweg maken we flinke afdalingen.

Rond het middaguur maken we een stop bij een MacDonald's in Buellton waar we alledrie een vette burger naar binnen werken. Onderweg komen we wederom door heuvelachtig landschap, waar zo nu en dan een flinke wijngaarden op gelegen is. Enige tijd later komen rijden we langs de Indische oceaan en bij San Luis verlaten we de Interstate 101 en draaien de highway 1 op. Vooral het stuk tussen San Simeon en Big Sur schijnt prachtig te zijn, maar daar hebben we vandaag nog niets van meegekregen, want we besluiten in San Simeon een motel te zoeken. In een toeristengids die we bij de Mac hebben gevonden, zien we een goedkoop adres in San Simeon, dus vandaar de stop in dit plaatje.

Bij dit motel hebben we nog enkele kamers vrij, maar de prijs valt ons toch iets tegen. In tegenstelling tot de 65 dollar waarmee geadverteerd werd, vragen ze 99 dollar voor de kamer en later blijkt dit ook nog eens zonder tax te zijn, waardoor de totaalprijs alsnog op 111 dollar komt. We bekijken de kamer en besluiten daarna de kamer alsnog te nemen. Een voordeel hebben we wel: draadloos internet is wel inbegrepen bij de prijs en snel, hetgeen een flinke verbetering is in vergelijking met het vorige hotel, waar we 10 dollar per dag extra voor gebrekkig internet moesten betalen.

Bij aankomst in San Simeon merken we dat het toch flink kouder is dan in Los Angeles, waar het gisteren nog zo'n 31 graden was. In San Simeon is het op het moment dat we aankomen zo'n 22 graden en dat in combinatie met een windje vanaf zee, maakt het toch behoorlijk fris. Toch raar, gezien we nog geen 300 kilometer ten noorden van Los Angeles zitten.

Na even te zijn bijgekomen op onze hotelkamer, lopen we een stukje langs het strand. Ons motel ligt aan een kleine laan waaraan een aantal motels en restaurants gelegen zijn. We besluiten een pizzeria binnen te stappen, waar de bediening nog even vriendelijk vraag waar we vandaan komen. Helaas zijn pizza's die we bestellen niet van de allerbeste kwaliteit en dan drukken we ons nog licht uit. We vragen ons dan ook af of het personeel van de tent in kwestie zelf het eten wel eens geprobeerd heeft, want de pizza's zwemmen in de tomatensaus en om te snijden had men beter een zaag kunnen geven in plaats van de geleverde messen. Ook kregen we nog een verassing achteraf als blijkt dat ze standaard 20% fooi bij de prijs in berkenen waardoor we uiteindelijk nog zo'n 60 dollar kwijt zijn in plaats van de verwachte 45 dollar. Maar goed... je moet toch wat te klagen hebben! We kijken nog even TV tot een uur of tien, waarna we snel ons bed in stappen.