Dag 4: LA UNIVERSAL STUDIOS - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Lars Broek - WaarBenJij.nu Dag 4: LA UNIVERSAL STUDIOS - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Lars Broek - WaarBenJij.nu

Dag 4: LA UNIVERSAL STUDIOS

Door: Jan-Willem

Blijf op de hoogte en volg Lars

11 Juli 2009 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag doen we een van de bekendste pretparken van Los Angeles aan: The Universal Studios! De attracties van Universal Studios bestaan uit een mix van shows en 'rides', met als hoogtepunt een tour door/langs de studios, waar onder andere series als Desperate Housewives, NCIS en Crime Scene Investigation opgenomen worden. Ook films als the Fast and the Furious, Pirates of the Caribbean en War of the Worlds zijn hier opgenomen.

Het park ligt op ongeveer 20 kilometer rijden van het hotel en met een klein half uurtje rijden we het parkeerterrein op. We kiezen voor 'preferred parking', wat zoiets inhoudt als parkeren direct naast het park. Hiervoor betaal je dan wel iets meer, maar voor 20 dollar heb je dan ook iets. De toegangsprijzen voor pretparken zijn in Amerika ook een stuk hoger in vergelijking met Nederland. Universal Studios is met 67 dollar per persoon dan nog een van de goedkopere parken in de omgeving van Los Angeles!

Eenmaal in het park aangekomen lopen we meteen door naar de studiotour. Gelukkig blijkt het mee te vallen met de drukte en binnen 10 minuten rijden we de vallei in met de studios. We rijden in eerste instantie langs de overdekte studios, waar eigenlijk niet zo heel veel te zien is. De informatie over wat waar precies wordt opgenomen komt dan ook van de tourbegeleidster, die ons verteld dat in deze studios onder andere de Tonightshow van NBC en CSI worden opgenomen. Helaas mogen we deze studios niet bezoeken zonder speciale uitnodiging.

Het vervolg van de tour, die in totaal zo'n 45 minuten duurt, bevat een afwisseling van attracties en sets waarin daadwerkelijk shows en films worden/zijn opgenomen. Zo rijden we door Wisteria Lane, de straat die centraal staat in Desperate Housewives en door ware 'crash site' van een Boeing 747, een set die werd gebruik voor de film War of the Worlds (Tom Cruise). Deze laatste set zag er zeker zeer indrukwekkend uit: Overal om je heen zie je brokstukken liggen, motoren die nog spinnen, vliegtuigstoelen en bagage liggen overal verspreid.

Na deze studio bezoeken we nog een aantal shows die allemaal zo'n 20 tot 25 minuten duren. Zo bezoeken we onder andere 'Water World', 'Terminator 2 3D' en 'Backdraft'. Vooral 'Water World' en 'Terminator 2 3D' maken veel indruk, waarbij de eerste er vooral uitsprong van het geweldige decor en de tweede vanwege het 3D gedeelte. De Terminator show bestond uit een stuk van de film Terminator 2, waarbij je met behulp van 3D brillen bepaalde elementen als het ware uit het scherm ziet komen. Ook lijkt het op bepaalde momenten alsof de grens tussen het scherm en de wereld die zich achter het scherm bevindt verdwijnt. Zo zie je vliegende robots en scherven van ontploffingen naar je toevliegen en wapens die op de vijand worden gericht (richting de camera) lijken op jou gericht te zijn. Deze show was indrukwekkend, maar helaas kun je hier geen foto's van nemen. Mocht je ooit eens in dit park zijn dan moet je deze show zeker eens bezoeken!

We bezoeken nog een aantal shows en besluiten rond half zes naar het hotel te rijden. Na even te zijn bijgekomen besluiten we rond half acht om te gaan eten. Lars had de vurige wens om te eten bij 'Hooters', een restaurant keten waar je wordt bediend door schaars geklede dames. Helaas was het enorm druk bij het restaurant in Santa Monica die we hadden uitpikt en het was lastig om een fatsoenlijke parkeerplek te vinden. We besloten door te rijden naar een ander filiaal in Hollywood, maar halverwege besloten we toch maar naar een MacDonald's te gaan die we onderweg tegenkwamen. Deze lag helaas in een niet al te nette buurt, want als je ziet dat veel huizen tralies voor de ramen hebben, krijg je toch zo je bedenkingen. Ook een gebrek aan straatverlichting in sommige straten helpt niet echt mee aan het gevoel.

Echt een onveilig gevoel hebben we echter niet gehad (even de familie gerust stellen), en na nog even de site bijgewerkt te hebben, zijn als een blok in slaap gevallen.

Dan nog even over de foto's: Inmiddels kunnen we dus foto's uploaden vanaf het hotel. Echter zijn dit nog verkleinde foto's, omdat bij het uploaden van foto's van normale grootte de internetverbinding uitvalt. Wellicht dat we in een ander hotel gedurende van de reis wel in staat zijn om betere foto's te uploaden.