Dag 7: BIG SUR - SAN FRANCISCO - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lars Broek - WaarBenJij.nu Dag 7: BIG SUR - SAN FRANCISCO - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Lars Broek - WaarBenJij.nu

Dag 7: BIG SUR - SAN FRANCISCO

Door: Jan-Willem

Blijf op de hoogte en volg Lars

14 Juli 2009 | Verenigde Staten, San Francisco

We vervolgen onze weg langs de Highway 1 en na enkele tientallen kilometers rijden blijkt dat we bij het spectaculaire gedeelte van Highway 1 zijn aangekomen. De weg bevat slingerende weggetjes langs de zee, afgewisseld met stukken door bosrijke omgevingen. Het uitzicht is op veel punten fantastisch en we stappen dan ook regematig uit op de uitgezette 'vista points' en op andere delen van de route. Samen met de sliggerende weggetjes, waar je op sommige punten behoorlijk pittige bochten hebt, zorgt het ervoor dat we over het stuk van ongeveer 150 kilometer bijna drieenhalf uur doen.

Op de route hebben prachtige uitzichten over de kustlijn, waarbij we zelfs nog een paar zeehonden spotten! De foto's spreken boekdelen, maar we moeten eerlijk wezen dat de foto's het bij lange na niet halen bij het uitzicht dat je op sommige stukken hebt. Gelukkig is het weer ook goed: de zon schijnt en het zicht is goed. Vaak hangt er langs de kust een dikke mistlaag, die ook in de zomer het zicht behoorlijk kan beperken. Rond Big Sur en Carmel komen we in bosrijke omgeving terecht, hetgeen ook erg prachtig is. We rijden hierbij door stukken van het Los Padres National Park en het Julia Pfeiffer Burns State Park. De route over de Interstate 101 (parallel aan Higway 1) was voor ons een stuk korter geweest, maar mocht je in de buurt komen dan is Highway 1 zeker aan te raden!

Na Carmel rijden we weer over stukken snelweg in plaats van kronkelige eenbaansweggetjes. Bij het plaatsje Castroville maken we een stop een broodje te eten bij de Subway en halen we bij een supermarkt nog wat brood. Verderop is een tankstation waar we de auto nog even vol tanken. Vervolgens rijden we door totdat we in San Francisco aankomen. In San Francisco hebben we een hotel geboekt in het centrum en na de koffers naar de kamer te hebben gebracht, lopen we het centrum in op zoek naar een hap eten. We lopen wat rond met de navigatie, maar komen niets anders tegen dan ongure tentjes. Ook komen we veel zwervers tegen in de straten die een paar blokken ten oosten van ons hotel liggen. In San Francisco heeft de crisis dus ook zijn sporen al achter gelaten! Uiteindelijk besluiten we toch maar een burger te halen bij de MacDonald's en lopen we terug naar ons hotel.