Dag 3: LOS ANGELES - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Lars Broek - WaarBenJij.nu Dag 3: LOS ANGELES - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Lars Broek - WaarBenJij.nu

Dag 3: LOS ANGELES

Door: Jan-Willem

Blijf op de hoogte en volg Lars

10 Juli 2009 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag is onze eerste echte dag in Los Angeles. Tijdens de vlucht verbaasde we ons al over de grootte van de stad, want we vlogen maar liefst een half uur over de stad voordat we op het vliegveld van Los Angeles aankwamen. Ook als je over de snelwegen rijdt blijkt hoe groot de stad is, want ook aan de horizon is het einde van de stad niet te zien. De snelwegen zijn op sommige stukken vrij breed, zes tot zeven banen zijn geen uitzondering, maar zelfs dat kan niet voorkomen dat op elk moment van de dag files op de wegen staan. Over een ritje van nog geen 14 kilometer deden we maar liefst 46 minuten!

We beginnen onze dag met een broodje bij de plaatselijke Subway, waarna we de auto pakken uit de garage van het hotel en richting Griffith Park rijden. Navigatieapparatuur blijkt een geschenk uit de hemel, maar ook ome Tom kan niet voorkomen dat we een doodlopende weg inrijden. We parkeren op een nabij gelegen parkeerterrein, waar we constateren dat het wel erg rustig is voor een toeristische trekpleister als het Griffith Observatory. Bij het information center van het park staat een vriendelijke medewerker ons te woord en we blijken inderdaad de verkeerde kan op gereden te zijn. We krijgen alledrie een kaart van de omgeving, waarna we na een klein eindje rijden bij het Griffith Observatory aankomen. Vanuit deze plek heb je een fantastisch uitzicht over Los Angeles en ook hier blijkt maar weer hoe groot de stad is. De afstand tot aan de zee is op de kaart zo'n 2 centimeter, hetgeen toch redelijk dichtbij is in vergelijking met de totale afmeting van de stad op de kaart, maar toch is deze niet te zien van het Observatorium. Ook heb je vanaf deze plek mooi zicht op het Hollywood sign: De beroemde Hollywood letters op de heuvels van Los Angeles.

Na even ons te hebben vergaapt aan het uitzicht en nog even te hebben rondgelopen, rijden we verder richting het nabij gelegen Hollywood Boulevard. Hier worden we geconfronteerd met een andere bijwerking van de drukte: gebrek aan parkeerplekken! We rijden een aantal zijstraten van Hollywood Boulevard in, waar je langs de kant van de weg kunt parkeren, maar nergens kunnen we een fatsoenlijke plaats vinden. Uiteindelijk vinden we na iets minder dan drie kwartier een parkeergarage, waar we kunnen parkeren voor 2 dollar..... per 15 minuten, of te wel 8 dollar per uur! Gelukkig blijkt er bij deze parkeergarage een limiet te zitten van 8 dollar.

Op Hollywood Boulevard hebben we onze eerste supermarkt gevonden, want ook die blijken vrij schaars te zijn in de wijken waar wij doorheen rijden. Daar slaan we water en wat voer voor de volgende morgen. Op Hollywood Boulevard zijn een aantal beroemde plekken gelegen, namelijk het Graumann's Chinese Theatre en het Kodak Theatre en natuurlijk de Walk of Fame! Voor het eerste theater zijn de hand- en voetafdrukken van bekende sterren in cement afgedrukt en in het Kodak Theatre worden elk jaar de Academy Awards, welke ook wel bekend staan als de Oscars, uitgerijkt. We lopen een deel van het Walk of Fame over, waar we sterren van onder andere Bruce Willes, Eddie Murphy, Nicolas Cage en natuurlijk Michael Jackson tegenkomen. Bij deze laatste ster staan veel mensen en ook liggen er bloemen. Ook kun je voor een dollar op de foto met 'sterren' als Darth Vader, Marilyn Monroe, Harrison Ford en een storm trooper uit Star Wars.

Na een aantal uur te hebben rondgelopen en veel foto's te hebben genomen, rijden we terug naar het hotel, waar we besluiten vanavond bij de plaatselijke Sizzler's te eten. Hier kun je goed eten als je van grote brokken vlees of vis houdt. We maken nog even een praatje met een medewerker als we vragen hoe we ounces (waarin de maten van het vlees worden uitgedrukt) moeten omrekenen naar grammen. Het blijkt dat hij Canada komt, waar ook het metrische maten systeem wordt gebruikt (Celsius, meters, kilogrammen in plaats van Fahrenheit, miles en ounces). Als we terugrijden naar het hotel komen we langs de eerste echte grote supermarkten, maar we besluiten door te rijden en een bezoek uit te stellen tot een later moment. Tot nu toe wil het nog niet echt lukken met het uploaden van de foto's, want telkens als de eerste foto er bijna opstaat, valt de internet verbinding weg: kwaliteit dus! We zullen morgen eens kijken of we met kabel er wel wat foto's op kunnen krijgen.