Dag 1: AMSTERDAM - LONDEN - Reisverslag uit Heathrow, Verenigd Koninkrijk van Lars Broek - WaarBenJij.nu Dag 1: AMSTERDAM - LONDEN - Reisverslag uit Heathrow, Verenigd Koninkrijk van Lars Broek - WaarBenJij.nu

Dag 1: AMSTERDAM - LONDEN

Door: Jan-Willem

Blijf op de hoogte en volg Lars

08 Juli 2009 | Verenigd Koninkrijk, Heathrow

Vandaag is het dan eindelijk zover! Na ongeveer negen maanden plannen, stappen we in het vliegtuig richting de Verenigde Staten, met een tussenstop op London Heathrow. Helaas zijn de vluchten zo gepland, dat er ongeveer 12 uur tussen beide vluchten zit, waardoor we genoodzaakt waren om een overnachting te boeken in het Juryss Inn.

Na allemaal ongeschonden door de controle te zijn gekomen, gingen we rond half negen aan boord, waarna de vlucht zelfs iets eerder dan gepland vertrok. Waar Niels in eerste instantie nog enigzins nerveus naast het raam zat, verscheen al snel een big smile op zijn gezicht toen de motoren vol open werden gezet en het vliegtuig met volle vaart over de Polderbaan raasde. In de lucht werkten we nog even snel een door British Airways uitgereikte 'chicken wrap' en koffie naar binnen, waarna we een kwartier voor de geplande aankomsttijd arriveerde bij de gate. Na een snelle paspoortcontrole, lopen we door de lange gangen van Heathrow richting de uitgang. We staan dan nog even voor de kaartjesautomaat te turen om te ontdekken hoe we daar ooit metrokaarten uit gaan krijgen en besluiten dan uiteindelijk om dan toch maar kaarten bij een iets overdreven vriendelijke medewerker aan de balie te halen. Vervolgens nemen we de metro richting Hatton Cross, twee stations vanaf terminal 5, waarna we door een medeweker van de underground in de richting van het Juryss Inn worden gewezen. Na nog even gedoucht te hebben, zijn we gaan slapen, gezien er een lange dag voor de deur stond.