Christmas, Vegas en Verjaardag - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Lars Broek - WaarBenJij.nu Christmas, Vegas en Verjaardag - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Lars Broek - WaarBenJij.nu

Christmas, Vegas en Verjaardag

Door: Lars v.d. Broek

Blijf op de hoogte en volg Lars

28 December 2012 | Verenigde Staten, Gilbert

Ok, mijn laatste verslag was vlak na de eerste keer vliegen. Toen kwamen de feestagen eraan dus tot nu toe heb ik nog niet gevlogen. Ik mag er morgen (28 Dec) weer vroeg uit om om 7:30 te gaan vliegen voor de tweede keer.
Ik heb inmiddels mijn nieuwe zonnebril binnen. Het is er een geworden van Randolph Engineering, het aviator model met bruine glazen. Dit merk wordt ook geleverd aan de amerikaanse luchtmacht en het leger. Dus dat zal we goed zitten. Bovendien zit er ook nog eens levenslange garantie op, helemaal top dus!
Voor de kerst hebben we een roadtrip naar Las Vegas geplant. Helemaal top natuurlijk! Dus wij zondag ochtend alles (naja bijna alles we waren koekjes etc thuis vergeten :( ) in laden en richting Vegas rijden. Dit is een ritje van zon 5 a 6 uur en is 500km lang. Gelukkig hebben we cruise control en tuffen we lekker rustig door. Vlakbij Vegas krijg je eerst nog de Hoover Dam. Toch wel één van de bekenste dingen uit deze regio. Dus daar hebben we even de auto geparkeerd en zijn we de dam wezen bekijken. Ik was hier in 2009 ook al en er is toch wel wat veranderd. Destijds moest je echt over de dam wil je van Vegas naar Phoenix rijden en andersom. Nu hebben ze een grote brug afgemaakt waardoor je snel door kan rijden. Eenmaal aangekomen in Vegas was het inmiddels al in de avond en belandde we in de spits. Zeer vervelend want het gaat echt traag voor een aantal Kms. Maar goed eindelijk aangekomen bij ons hotel Excalibur! Dit is een hotel, zoals de naam al doet vermoeden, gebaseerd op een ridder thema. Er zijn dus kasteel muren en torens etc. Ook de binnenkant ziet er zo ongeveer uit. Eenmaal ingechecked hebben we alles op de kamer gedumpt en zijn we erop uit gelopen. Eerst naar NYNY hotel toen naar Bellagio en de fonteinen bekeken en zo zijn we alle hotels langs gegaan. We lagen er die dag ook laat in. Volgende dag wel weer "vroeg" op om weer verder te gaan met dingen bekijken. We gingen naar de Stratosphere tower want die kon je beklimmen en hadden attracties bovenin. Helaas waaide het te hard en waren alle attracties buiten gebruik. Dan maar ff wat Dollars in de automaten gooien... En jaa hoor de eerste automaat keerde bij mij meteen $15 uit! Mooie winst en ik stopte maar meteen haha. Nima, een jongen uit een oudere klas, kwam deze dag ook aan en die hebben we toen opgehaald van het vliegveld en hebben we verder rond gelopen op de strip. Vol verbazing van alles lichtjes en belletjes buiten en binnen in de gokhallen.
Aangezien het kerstavond was hebben we in het hotel gegeten waar je voor $23 kon aanschuiven aan een onbeperkt eten buffet. Dat hoef je mij en Niels niet te verkopen want dat eten we er dik uit!!!
Wij tonnetje vol de strip rondlopen en uiteindelijk maar richting bed gegaan. Op kerstavond was er niet veel meer te beleven en was ook bijna alles dicht.... behalve de casino's natuurlijk :(
De volgende dag was het alweer tijd om terug naar huis te rijden. Er was namelijk kans dat wij de volgende dag moesten vliegen. Omdat Nima met het vliegtuig heen was gevlogen had hij een auto hier gehuurd om terug te rijden. En aangezien het ongezellig is om alleen te rijden had ik me "opgeofferd" om met hem mee te rijden. Eenmaal aangekomen bij het verhuurbedrijf, waar Nima een Ford Focus had gereserveerd, zagen we ook een aantal Mustangs staan. Even gevraagd wat een upgrade naar een mustang nou kostte. En dat was maar $35 dus dat deed Nima dan maar!!! Ik heb dus naast Nima in een dilkke Mustang Cabrio V8 de hele rit naar huis gereden. Niet verkeerd al zeg ik het zelf :).
Waren we bijna thuis begon onze eigen Auto (de Dodge Durango) wat kuren te vertonen en zullen we ermee naar de garage moeten.
We dachten op eerste kerstdag avond wel ergens leuk te kunnen gaan eten maar dit bleek ook niet zo te zijn... Alles zat dicht!! Zelfs de Walmart etc. Wij dus maar thuis een aantal pizza's gebakken en opgegeten terwijl we de fotos bekeken.
De volgende dag hoefde niemand te vliegen en was het mijn verjaardag!! (YAY) Bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes op Facebook en via de Mail erg leuk! We waren die dag eigenlijk allemaal nog vrij moe dus hebben we niks tot weinig gedaan :p. De hele dag eigenlijk bordspellen gespeeld zoals Monopoly etc. Niet verkeerd om zo de tijd door te brengen. Het avondeten was aangebroken en aangezien het mn verjaardag was gingen we uit eten! En naar niks minder dan het geweldige establishment: Twin Peaks. Ik weet niet in hoe verre jullie bekend zijn met het Hooters concept maar dit is vergelijkbaar. Mooie vrouwen (de meeste dan) die eten serveren in zomerse kleding. Ik had een chicken steak besteld en dat ding was bijna zo groot als mijn hele romp! En dan zat er nog groente + aardappel puree ook bij!!!!! Gelukkig heb ik al het vlees en de groente op kunnen eten (Mams zal wel trots zijn haha).
Nu ben ik alweer aan het leren voor morgen want dan ga ik weer de lucht in.

Tot de volgende keer!!