Nog meer instrument vliegen + Nacht - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Lars Broek - WaarBenJij.nu Nog meer instrument vliegen + Nacht - Reisverslag uit Gilbert, Verenigde Staten van Lars Broek - WaarBenJij.nu

Nog meer instrument vliegen + Nacht

Door: Lars v.d. Broek

Blijf op de hoogte en volg Lars

18 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Gilbert

Het is alweer een maand geleden sinds mijn vorig verhaaltje dus tijd voor een kleine update.
Er is hier de laatste maand niet heel veel gebeurd eigenlijk. Ik ben nog steeds in de fase van het instrument vliegen en Approaches doen op verschillende vliegvelden. Nu doe ik deze niet meer alleen in de simulator maar ook in het echt!! Wat een tikkeltje moeilijker is vanwege de nogal turbulente lucht in de middag. Niels en ik zijn deze maand ook nog wezen tuben samen met wat jongens uit een andere klas. Er is hier in Phoenix een rivier genaamd Salt river en deze heeft een redelijke stroming zodat je er met een rubberen band in kan liggen en dan relaxed naar het begin gaat. Daar wacht dan een busje op en brengt je weer naar de parkeerplaats. Lekker verkoelend en relaxed aangezien je niks hoeft te doen.
Vorige week ben ik voor het eerst op een lange instrument vlucht (IFR) geweest. Ik ging samen met Jules en Tony (mijn instructeur) naar San Diego! De vlucht heen is eigenlijk niet zo heel speciaal omdat het vooral woestijn is maar je vliegt vlak langs de Mexicaanse grens wat dan wel weer leuk is. Toen we dichterbij San Diego kwamen werd alles een stuk groener en daalde de temperatuur ook van 40 graden naar zo'n 25 graden. Daar gingen we even tanken en eten in een soort Mexicaans restaurantje. We hadden in eerste instantie wat extra tijd ingepland om nog met een auto San Diego te bezichtigen maar dit vond school blijkbaar niet leuk aangezien ze de extra tijd er meteen hadden afgehaald... Dus wij maar snel ff eten en snel de lucht weer in. Uiteindelijk kwamen we in de buurt van Falcon Field en bleek het daar al 43 graden te zijn, de limiet waarbij niemand meer mag opstijgen, en hadden we dus makkelijk wat langer in San Diego kunnen blijven want niemand had ons vliegtuig nodig. Maar goed, kan gebeuren. Ik moet nu in totaal nog maar 1 Sim vlucht te doen en de rest zijn allemaal echte vluchten tot ik weer een check krijg.
Vanaf morgen begin ik weer met iets nieuws namelijk: Nachtvluchten! Dit lijkt me erg leuk omdat je dan alle mooie lampjes ziet en bovendien is de lucht lekker rustig en koel.

Dit was wel weer genoeg voor vandaag denk ik, ik moet zometeen alweer vliegen. Tot de volgende keer!

  • 18 Augustus 2013 - 21:32

    Anton Brokx:

    Hoi Lars leuk weer wat van je te lezen, en het gaat goed met je zo te lezen. Het op instrumenten vliegen lijkt me moeilijk zeker als er nogal wat turbulentie is. Maar zo te lezen lukt dat wel. Heel veel plezier nog en geniet ervan. Heel veel groeten van Anton en Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Gilbert

Lars

Actief sinds 13 April 2009
Verslag gelezen: 2340
Totaal aantal bezoekers 17071

Voorgaande reizen:

01 December 2012 - 01 September 2013

Piloting in Phoenix

29 Januari 2010 - 05 Juli 2010

Stage Curacao

08 Juli 2009 - 29 Juli 2009

USA roadtrip 2009

Landen bezocht: